Twoja wyszukiwarka

piątek, 8 kwietnia 2011

Messi: "Nigdy nie zagrałbym dla Hiszpanii"


Lionel Messi jest zawodnikiem Barcelony nieprzerwanie od 11 lat. Gdy był zaledwie 12 letnim chłopcem przeprowadził się do stolicy Katalonii. Dwa razy próbowano go przekonać, do występów w reprezentacji Hiszpanii. Jednak Messi nawet nie rozważył tych propozycji.

- Nigdy nie zdecydowałbym się na grę dla Hiszpanii, bo jestem Argentyńczykiem. Prawdą jest, że w Hiszpanii byłem i jestem traktowany bardzo dobrze, ale dla mnie to nigdy nie wchodziło w grę - powiedział gwiazdor Barcelony.

- Nie można zapomnieć o tym, że mieszkam w Barcelonie prawie tak długo, co w Argentynie. Dlatego mam pewne zobowiązania wobec Hiszpanii, ale to nie zmienia twoich prawdziwych barw, kraju z którego pochodzisz - tłumaczy Piłkarz Roku FIFA.

Hiszpanie dwa razy próbowali zwerbować Messiego. Wpierw, gdy miał 17 lat, do reprezentacji młodzieżowej. Później, gdy już zadebiutował w dorosłej Barcelonie, zaproponowano mu rozegranie meczu towarzyskiego w pierwszej kadrze Hiszpanii. Piłkarz odmówił.

Wypowiedź Messiego jest niezwykle ważna dla Argentyńczyków, którzy w przeszłości wielokrotnie zarzucali mu brak zaangażowania w meczach "Albicelestes" mówiąc, że w Barcelonie prezentuje się o wiele lepiej. Ostatnio dużo kontrowersji wzbudził brak piłkarza w meczu przeciwko Kostaryce, rozegranym 30 marca. Mówiło się, że "Duma Katalonii" nie zgodziła się na wyjazd napastnika.

- Chciałbym wszystko wyjaśnić. Nie było żadnej presji ze strony Barcelony, abym nie grał. Po prostu, musiałem zrezygnować z występu z powodu problemów z mięśniem nogi. Nie rozumiem dlaczego wywołano takie zamieszanie - zakończył Messi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz